Терең тыныс алу жаттығулары:
Терең тыныс алу арқылы денені тыныштандыруға болады. Мысалы, «4-7-8» техникасын қолданыңыз: 4 секунд бойы тыныс алып, 7 секунд ұстаңыз және 8 секунд бойы шығарыңыз.
- Медитация және саналы болу:
Күн сайын медитация жасап немесе саналы болу әдістерін қолданып, қазіргі сәтке назар аударыңыз. Бұл теріс ойларды азайтуға көмектеседі.
- Дене белсенділігі:
Тұрақты спортпен шұғылдану, серуендеу немесе жеңіл жаттығулар эндорфиндердің бөлінуіне ықпал етіп, көңіл-күйді жақсартады.
- Дұрыс тамақтану және ұйқы тәртібі:
Күн сайын 7–8 сағаттық сапалы ұйқы мен теңгерімді тамақтануға көңіл бөліңіз. Кофеин мен қантты шамадан тыс тұтынудан сақтаныңыз, өйткені олар күйзелісті күшейтуі мүмкін.
- Жоспарлау және ұйымдастыру:
Күн тәртібін нақты жасап, жетістікті мақсаттар қойыңыз. Бұл белгісіздік деңгейін төмендетіп, күйзеліс туғызатын факторларды азайтады.
- Релаксация әдістері:
Прогрессивті бұлшықет релаксациясы немесе визуализация әдістерін қолданып, денедегі шиеленісті азайтыңыз және ішкі тыныштыққа қол жеткізіңіз.
- Күнделік жүргізу:
Өз ойларыңыз бен сезімдеріңізді жазып отырыңыз. Бұл күйзелістің себептерін анықтап, оларды жеңілдетуге көмектеседі.
- Әлеуметтік қолдау:
Жақын адамдармен, достарыңызбен немесе мектеп психологымен сезімдеріңізді бөлісіңіз. Қолдау және түсіністік күйзелісті жеңілдетеді.
- Позитивті ойлау:
Теріс ойларды оң көзқарасқа ауыстырып, өз жетістіктеріңізге назар аударыңыз.
- Стресті тудыратын факторларды шектеу:
Мүмкіндігінше, күйзелісті күшейтетін жағдайлардан аулақ болуға тырысыңыз.
Жоспарлау және ұйымдастыру
- Дайындыққа арналған егжей-тегжейлі кесте жасап, пәндер бойынша уақытты бөліңіз және басым тақырыптарды анықтаңыз.
- Өз күшті және әлсіз жақтарыңызды анықтап, сол мәселелерге ерекше көңіл бөліңіз.
- Теориялық материалды меңгеру
- Әр пән бойынша мектеп бағдарламалары мен оқу құралдарын мұқият оқып шығыңыз.
- Негізгі ұғымдарды есте сақтау үшін конспектілер, схемалар және карточкаларды жасаңыз.
- Практика және жаттығу
- Өткен жылғы тапсырмалар мен тесттерді шешіп, емтихан форматын игеріңіз.
- Тесттерді шынайы жағдайдағыдай (уақыт шектеуімен) орындауға жаттығыңыз, сонда уақытты тиімді бөлуге үйренесіз.
- Қайталау және білімді бекіту
- Өткен материалды жүйелі түрде қайталап отырыңыз, сонда ақпарат жақсы сіңеді.
- Топтық талқылаулар мен онлайн кездесулер арқылы тәжірибе алмасуды ұйымдастырыңыз.
- Кеңес алу және көмек сұрау
- Белгілі бір тақырыпта қиындықтар туындаса, мұғалімдерден немесе репетиторлардан көмек сұраңыз.
- Тест қателіктерін талдап, оларды түзетуге көңіл бөліңіз.
- Денсаулық және эмоционалдық күй
- Толыққанды ұйқы, дұрыс тамақтану және дене шынықтыруға көңіл бөліп, концентрацияны сақтаңыз.
- Стресті азайту үшін тыныс алу жаттығулары мен релаксация әдістерін қолданыңыз, позитивті көзқарасты ұстаныңыз.
- Жоспарлау және ұйымдастыру
- Күн тәртібін құрыңыз:
Әр пәнге қанша уақыт бөлетініңізді анықтап, егжей-тегжейлі дайындық жоспарын жасаңыз.
- Басымдықтар:
Қайта қарауды қажет ететін негізгі тақырыптар мен бөлімдерді бөліп, оларды күндерге бөліңіз.
- Оқу әдістері
- Конспект жазу және схемалар құру:
Материалды жақсы меңгеру үшін жазбалар жасап, схемалар, кестелер мен карточкалар арқылы құрылымдаңыз.
- Практика:
Өткен емтихандардан тест тапсырмаларын шешіп, білімді бекітіңіз.
- Топтық жұмыс:
Сыныптастарыңызбен қиын тақырыптарды талқылап, бірге қайталау жұмыстарын жүргізіңіз.
- Уақытты басқару
- Үзілістер:
«Помидор техникасын» қолданып (25 минут жұмыс – 5 минут үзіліс) концентрацияңызды арттырыңыз.
- Шағын мақсаттар:
Үлкен тапсырмаларды кішкентай қадамдарға бөліп, жетістіктеріңізді бақылаңыз және шамадан тыс жүктемеден сақтаныңыз.
- Денсаулық және эмоционалдық күй
- Ұйқы және тамақтану:
Толыққанды ұйқы мен теңгерімді тамақтану концентрация мен жұмыс қабілетіне тікелей әсер етеді.
- Дене шынықтыру:
Тұрақты жаттығулар стресс деңгейін төмендетіп, энергияны арттырады.
- Релаксация:
Стрессті жеңілдету үшін тыныс алу жаттығулары немесе медитация сияқты релаксация әдістерін қолданыңыз.
- Ақпаратпен жұмыс
- Қосымша дереккөздер:
Оқу құралдары, онлайн-курстар, бейне сабақтар және басқа да ресурстарды пайдаланып, материалды тереңірек үйреніңіз.
- Консультация:
Түсінбеген сұрақтарыңыз бойынша мұғалімдерден немесе сыныптастарыңыздан көмек сұраудан тартынбаңыз.
- Өзін-өзі бақылау және мотивация
- Өзін-өзі тексеру:
Тұрақты түрде тесттер шешіп, қателіктерді талдап, қиын тақырыптарды қайта қайталаңыз.
- Позитивті ойлау:
Өз күшіңізге сенімді болып, оқу барысындағы кішкентай жетістіктерді бағалаңыз.
Жоспарлау және ұйымдастыру:
Күн тәртібін нақты құрып, оқу мен демалысты теңестіріңіз. Бұл шамадан тыс жүктемеден сақтай отырып, стресті азайтуға көмектеседі.
- Үзілістерді ұйымдастыру:
Оқу барысында қысқа үзілістер жасап отырыңыз (мысалы, «помидор техникасы»: 25 минут жұмыс – 5 минут үзіліс). Бұл әдіс концентрацияны арттырып, энергияны қалпына келтіреді.
- Дене шынықтыру:
Спортпен айналысыңыз, таза ауада серуендеңіз немесе жеңіл жаттығулар жасаңыз. Дене қозғалысы эндорфиндердің бөлінуіне ықпал етіп, көңіл-күйді жақсартады.
- Медитация және релаксация:
Тыныс алу жаттығулары, медитация немесе визуализация сияқты әдістерді қолданыңыз. Олар дене мен ойды тыныштандыруға көмектеседі.
- Әлеуметтік қолдау:
Достарыңызбен, ата-аналарыңызбен немесе мектеп психологымен өз сезімдеріңіз бен қиындықтарыңызды бөлісіңіз. Ашық әңгіме қолдау мен жаңа шешімдерді табуға мүмкіндік береді.
- Хобби және шығармашылық:
Сүйікті істеріңізбен айналысыңыз – кітап оқу, сурет салу, музыка тыңдау немесе спортпен шұғылдану. Бұл әрекеттер көңілді оятып, стресті жеңілдетеді.
- Ұйқы және дұрыс тамақтану:
Күн сайын кемінде 7–8 сағат ұйықтап, теңгерімді тамақтаныңыз. Жақсы ұйқы мен дұрыс тамақтану стресті азайтуға және жалпы денсаулықты жақсартуға септігін тигізеді.
Тыңдап, түсінуге тырысыңыз:
Ата-ананың сөзін мұқият тыңдап, олардың көзқарасын және шешім қабылдаудағы себептерін түсінуге ұмтылыңыз.
- Ашық диалог:
Өз сезімдеріңіз бен ойларыңызды ашық білдіруден қорықпаңыз. Сізді мазалайтын мәселелерді сабырмен және өзара сыйластықпен талқылаңыз.
- Құрмет:
Ата-ананың пікіріне және өмірлік тәжірибесіне құрметпен қараңыз. Егер кейде келіспесеңіз де, олардың ұстанымын түсінуге тырысыңыз.
- Компромисс іздеу:
Келісімсіздіктер туындағанда, екі жақтың мүдделерін ескере отырып, ортақ шешімдер іздеңіз. Компромиссқа дайындық келіспеушіліктерді болдырмауға көмектеседі.
- Отбасылық уақыт:
Ата-анамен бірге уақыт өткізуді ұйымдастырыңыз: отбасылық шараларға қатысыңыз, күнделікті оқиғалар туралы әңгімелесіңіз немесе бірге іс-шаралар ұйымдастырыңыз.
- Өзін-өзі дамыту:
Эмоцияларды басқару дағдыларын дамытуға көңіл бөліңіз: стрестен арылу жолдарын үйреніп, өз эмоцияларыңызды конструктивті түрде реттеуге тырысыңыз.
- Қолдау сұрау:
Егер қарым-қатынаста күрделі жағдайлар туындаса, мектеп психологы немесе сенімді ересек адамнан көмек сұраудан ұялмаңыз.
2024 жылдың 11 қарашасы мен 19 қарашасы аралығында Астана қаласы No41 орта мектептің 5 сынып оқушыларымен педагог-психолог Ізбасарова Г.Ж. бесінші сынып оқушыларының жаңа оқу жағдайларына сәтті бейімделуі үшін әлеуметтік-психологиялық жағдай жасау мақсатында «Мен бесінші сынып оқушысымын» және «Орта мектепте бейімделу» тақырыптарында тренингтер өткізілді.
Тренингтің кіріспе бөлімде қатысушыларды оқыту бағдарламасымен таныстырып, оқу тобында жұмыс істеу ережелерін түсіндірді.
Бірінші «Өзін-өзі таныстыру» жаттығуы қатысушылардың әрқайсысына өз атына байланысты ассоциациялар шығаруға мүмкіндік берді, бұл алдағы жұмыстың оң бағытын күшейтті. «Комплимент» жаттығуы сыныптастар арасындағы жағымды қарым-қатынасты дамытуға бағытталған.
«Керек және мүмкін» жаттығуы оқушылардың мінез-құлық ережелерін қарастыруға көмектесті, бірінші болып балалар өздерінің ережелерін қалыптастыруға қызығушылық танытты, олар бұл ережелерді сақтауға уәде берді. Мұнда күнделікті дұрыс режим, гаджеттерді шектеулі пайдалану және сыртқы түрі, сондай-ақ мінез-құлық туралы айтылды. «Тілектер эстафетасы» жаттығуы қатысушыларға жағымды эмоциялар беріп, рефлексия болды.